Cuti dan Aku~~

Hye hye dan Salam~~

Apa kabar kawan2 sumer?sihat ke? kalau tak sihat pergila klinik..consult doktor then amek ubat or just go the pharmacy and get some pills~~panadol eh..jgn amik pil lain yang bukan2 pula…kang lain  pula jadinye.

Cerita kali ni pasal cuti..Wah seronoknya budak2 sekolah and cikgu2…dapat cuti seminggu tau sempena Chinese New Year~~kan best dapat cuti rehatkan otak…relaks kan muscle2 nih…haha..macam lah sebelum ni buat kerja2 berat sangat..

Cuti sempena CNY utk bdk n cikgu skola ialah SATU MINGGU..wau..Best kan?? Cuti awam 2 hari je + cuti gantian 2 hari + cuti peristiwa 1 hari = 5 hari cuti tidak termasuk Sabtu dan Ahad…huhuhu…best2..(berapa kali nak sebut best nie..aper daa..)

Aku…termasuklah dalam kategori insan yang dapat bercuti SATU MINGGU ni…hihi…ada ke yang nak tanya WHY? WHY?? or dalam Japanese ‘Doshite??’

Kalau ada,senang je jawapannya…sebab aku kan murid sekolah juga (tak sedar diri…dah tue2 pun nak jadi budak sekolah lagi…uweeek..ups..hehe)..ada ke yang percaya??

Haa..korang tau tak? Time cuti macam ni apa yang best? yang paling best ….sebabnya…

1. tak payah nak bangun awal pagi sangat..bole la lajakkan sikit dari waktu biase..tapi takdela terlajak sampai kul 12..melampau tu..

2. tak payah nak sibuk2 gosok baju…(P/S ~baju2 sekalian..duduk diam2 dalam bekas tu ye..next week aku start gosok korg balik..hehe)

3. tak payah sibuk2 nak mandi pagi2 (sejuk wooo…i mmg x tahan sejuk..auww)..

4. tak payah nak kemas beg..susun buku la..cari bhn la (bhn utk Pen. Seni..kan kadang2 kena bawa batang pisangla..water colour la..)…

5. tak payah nak tido awal..(macamla selalu pun tdo awal..huhu)..

6. tak payah nak kusut kepala fikir  “..esok ade kerja ape yang nak kena hanta ek?”…(hari2 kena fikir takut ter’miss’ apa-apa kerja..)

~~haa…banyak betul benda yang tak payah nak buat untuk tempoh seminggu ni…hehe…rileks sikit…

…isyk..tapi aku kusut gak ni…ada benda yang aku patut hantar sebelum cuti tapi aku tak hantar lagi. patutnya tadi aku pergi hanta sekejap..tapi terlupa plak..aper la aku ni.muda lagi da jadi pelupa.masalah betulla…

ada sape2 bole suggest supplement yg bagus utk minda? sbb sejak due tige menjak ni memang betul2 cepat lupe la…memory pun tak bole nak hold data lebih dari seminit..sekejap je dah ilang…berterabur semua yang orang pesan kat kite…

CARA NAK TERUS INGAT??…Menulis or mencatit le jawapnye…

tapi camne plak kalo masa tu xde paper n pen??ai…problem la…sebab nak kena 100% gune memori otak yang berfungsi dlm x sampai 40% kot…aiyoo..

apasal la cepat sangat lupe ni. Nak kata makan semut…ade la jugak..tp xdela sampai sekilo..isyk3..agaknye semut yang aku termakan tu semut mutan kot..tu yg baru makan sikit dah effect banyak…adooiiii…tolongla saya…camne nak bagi tak mudah lupe nih?? (lari tajuk plak…kan ni cerita psl cuti..apsal masuk citer memori plak ni…adoiyaii…tula..pelupe la katekan…)

Tinggalkan Jawapan

