#Mixed Up ^_^

assalamualaikum…

salam-salam to semua orang…owh hari ni sangat mixed up. post entri untuk blog hari ini pun ikut sama. mix Malay n English *_* huhu…pening tak???
tak kan???

ok..bagus…boleh start berceloteh…

tadi ada observation..kalau tak tahu apa tu?? tolong cari di google transalate..ahah…kalau tau baca blog, mesti tau tengok google translate. betul tak? kalau setuju,sep satu kali ^_^ (blaja sep dari puteri syakila)

selalu bila nak kena observe, aku akan buat preparation yang heavy…sampai tak tidur malam. so untuk hari ini, aku dah buat keputusan.like they said..” just go with the flow”… aku pun tak buat apa-apa preparation. semua aku biarkan steady sahaja. buku rekod pun tulis last minute. BBM pun last minute baru plan..semua last minute and spontaneous. aku taknak berlakon dalam kelas. last time being observed, aku cuba berlakon dan berlagak sempurna sampai tersasul masa bercakap di hadapan. masa tu aku rasa weird sangat. kenapa boleh terketar-ketar .. macam tak pernah bercakap kat depan. sedangkan aku dah biasa kan?

so this time,aku taknak lagi berlakon. aku cuba buat macam biasa dan tengok apa komen pemantau…adakah kebiasaan itu perlu diubah atau dah cukup bagus?? itu yang penting kan? learn from our mistakes… bukannya berlagak perfect.

so ada beberapa penambahbaikan (perkataan sopan yang Puan tersebut gunakan.. TQ so much Puan..aku perlu tabik dia sebab pandai guna perkataan yang tidak buat aku rasa demotivated..kalau dia tulis kelemahan,mungkin aku dah pengsan kat situ) yang perlu dilakukan…

TQ for the comments… aku akan cuba untuk memperbaiki kelemahan diri. semua orang ada kelemahan kan? aku tak berapa expert tentang perasaan orang lain, tapi kalau perasaan aku sendiri…erm.. aku akan rasa sedih dan kecewa sangat kalau orang sebut kelemahan aku depan-depan. tak boleh terima kenyataan kot. lemah semangat rupanya aku ni… >_<

so, please jaga perasaan aku ye? hihi…

salah satu kelemahan/penambahbaikan yang disenaraikan ialah nada suara. Puan tulis kat situ kena lebih profesional sebagai seorang ______. so kena tukar sikit nada suara itu. mungkin nada suara aku macam budak2 kot..atau cara bercakap tu macam tengah bercakap dgn kawan2…pdhal kan tgh demonstrate kat __________. so be professional.

lepas ni kena lebih serius. ok kids?? ya, awak tak faham ye *dgn nada serius* saya akan cuba terangkan semula *dgn suara besar*

huhu…okla aku akan perbaiki diri. aku nak perbaiki diri dan aku mesti perbaiki diri…. untuk jadi lebih baik kita kena terima kelemahan kita dan tambah baik. aku taknak jadi orang biasa yang tak ada apa-apa. at least nak jadi orang biasa yang ada something awesome!!     ahah…apa itu awesome? cr google translate pliiiiiizzzzz~~

oh ya ada satu happy news…tak tahu happy news ke…tp happy la juga for me…so i want to share it with u readers ^_^

aku dapat email beritahu yang aku kena pergi written examination…mesti korang pelik exam apa lah aku kena pergi ni. bukan ke aku dah tua??exam apa lagi utk org mcm aku ni?? (Oii…aku belum tua lagi…matured je..still 20-an OK!!)

actually, tempoh hari aku apply for Japanese Scholarship …no need to explain further…korg Google jela nanti ye. long story cut short, aku dipanggil utk pergi exam bertulis for english and japanese (khas utk Scholarship tu). tak pasti dia nak test apa…test language skills kot. nanti aku review balik email contents tu and identify apa yang dia nak ye pastu aku tulis balik dalam ni.

aku kena study cepat sebab exam tu 20 May ni…adoii….takut sangat2…

Ya Allah,tolonglah bantu aku…permudahkanlah segala urusan bagiku. sekiranya ini yang terbaik untukku, permudahkanlah laluannya. sekiranya tidak, tunjukkanlah kebenarannya. namun gantikanlah dengan sesuatu yang dapat mengubat jiwaku..sesungguhnya Kau Maha Mengetahui dan Maha Mengasihani. amin.

ok. terima kasih korang sebab sudi baca. lain kali aku sambung lagi.

k.tata…~~ LuV u 2345678 ^_^

Tinggalkan Jawapan

